För några år sen på björkeloge

Kom just ihåg en sak för några år sen var jag på björkaloge med Marika. Vi festa dansa och hade kul på natten då det var slut så hade vi ingen som kunde hämta oss men en snäll killkompis erbjöd sig för att hämta oss. Vi gjorde så att vi började gå mot eslöv. Då vi kom ut på den stora vägen så såg vi en tjej ligga vid vägkanten nära vägen. Jag kunde inte låta henne ligga där så jag rörde vid henne och sa hallå hur är det fatt ?? Hon kvikna till lite och sa jo det är bra. Fråga henne om hon hade någon som kunde hämta henne och om var hennes vänner var. Hon tog upp sin mobil och sms sina vänner som hade åkt där ifrån taskit kan jag bara säga skit taskit. Sen så skämdes hon för att ringa hem till sina föräldrar så hon fråga om hon kunde få skuts av oss vi sa vi får höra med chaffören. När han kom och tog upp oss på vägen fråga vi och han var så jätte snäll och körde henne hem hon skulle till ett ställe nära trelleborg så det var en bra bit vi åkte hela vägen med henne och sen hem till eslöv.

Dagen efter fick jag ett sms av tjejen som tacka mig av hennes hjärta så underbart att få ett tack och att hon uppskatta vad man hade gjort.
Tänk vad som kunde ha hänt henne usch hon kunde ha blivit ihjälkörd. Våltagen ja fy och vilka vänner som lämnar en i sticket så sjukt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0