8 dagar gått wopppiii

Nu så nu känner jag inte det där hemska suget av söt saker men vist jag saknar det lite det gör jag och att gå ner i vikt är inte alls så lätt som många säger. Ofta så säger de det efter dem har gått ner i vikt och inte innan..
Idag har inte varit en bra dag alls den har varit jobbig och jag gick inte min runda i morse men i kväll gjorde jag och det blev en och en halv timmes promenad det behövedes verkligen... Fick rensa mina tankar lite tycker att en hel del går emot en men måste ta det som det kommer och att inte stoppa i mig något godis eller annat idiotiskt...

Jag kollade upp hur många kalorier man ska äta per dag och det är jätte olika och just nu med min vikt nuvarande så äter jag 2940 kal dagligen. Man räknar att man ska äta 30 kal per kg kropps vikt..
Och för min del måste jag minska på mitt kal intag till ca 1800 kal beroende på hur mycket man vill gå ner i vikt dessutom så behöver man inte ha speciella tider när man ska äta utan man äter när man är hungrig och 5 gånger om dagen minst !!!!

Ja bla bla från min sida just nu men som för mig som glömmer att äta och tar gärna något lätt som finns tll hands som tex choklad eller annat som är bara att öppna och äta så kan det vara lättare att äta regelbundet... Men hur räcknar man då kalorierna man får i sig om dagen då hmm ja det är kanske lätt för visa och inte för andra jag hitta en tabel som berättar exakt mäng i dl msk osv även hur många gram det är och så klar kal innehållet...
Ska lägg upp tabelen på min blogg så ni med får reda på det

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0