Anmäla till klassfest

Anmälan sig till klass fest eller inte det är frågan det. Klassfesten är från den tiden då man gick på ringsjöskolan och jag kan ju inte påstå att jag trivdes så bra där. Kände verkligen att jag inte passa in kommer ihåg en gång i klassrummet då vi hade so och man hade 12 frågor som man svara på jag var inte så duktig då jag inte var alls intresserad, men i allafall jag kom sist på so 12an och fick en morott för det av min klassförståndare dem som van fick godis. När jag fick morotten kände jag mig hånad och ville sjunka under bänken det var inte alls kul. Försökte ändå vara stark och gå ut skolan jag lyckades och fick en mycket bättre start i ettan på berga gymnasiet... Hade inte många vänner på ringsjöskolan och mådde jätte dåligt under den skolgången undvek så ofta jag kunde att gå dit. När min morfar dog då gick jag i åttan det var en hemsk period mycket hände och jag drog mig mer och mer undan skolan. På hålltimmen var jag nästan alltid ensam då mina vänner gick i olika klasser ofta gick jag till min farmor som bodde på ett hem i närheten skämdes för att vara ensam. Tror inte någon vet hur dåligt jag mådde vet ej om de brydde sig iheller...rykten gick dumma rykten. Synd att människor kan starta något sådant vet de igentligen hur illa de gör en människa ??... För att trösta mig åt jag onyttiga och nyttiga saker bara på en kort tid hade jag gått upp nästan 20 kilo på grund av att man mådde dåligt. Förstår inte vad jag gjorde fel. Är kanske löjlig men kände så då.
Vet att man inte är perfekt men det är ingen så!!
Jag drar mig verkligen för att gå det ger mig en sorgsen känsla men hade varit skoj och se hur alla har förändrats under åren...

Så det är en av anledningarna till varför jag inte vet om jag ska gå eller inte ?

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag tycker verkligen du ska gå! folket från skolan har väl förhoppningsvis mognat..

2010-09-26 @ 22:01:04
Postat av: Anonym

=0)

2010-09-26 @ 22:02:52
Postat av: Tess

Gumman, jag hade det precis som dig. Och det vet du. Du och jag var ju vänner då, men gick i olika klasser. Jag var också jämt ensam på raster och håltimmar.

Jag funderar också på att anmäla mig, men vet inte om jag orkar efter allt jag gått igenom på den här korta tiden. Mer Rasmus och det menar jag.



Men förhoppningsvis har de flesta mognat och jag tror att du skulle ångra dig om du inte gick. Kram på dig min vän!

2010-09-26 @ 23:41:02
URL: http://thenewtess.blogg.se/
Postat av: Elin

jo Tess det vet jag men det var inte bara det som hände under den tiden och det handlar bara inte om det utan jag har det svårt jag med just nu och mår inte så bra av allt som händer i min situation bla vet jag inte vem som ska ta hand om min dotter om jag ska gå och vet ej om jag har råd men sen vet jag att klart det hade varit roligt och se alla igen men jag tror inte att jag klarar det just nu men det kommer ju som sagt fler fester kram

2010-09-27 @ 10:18:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0