Dag 2

Har inte varit så pigg idag har lite ont i huvudet och är lite trött men jag kom upp vid halv nio idag kroppen var mör efter en natt med orolig dotter igen...
Åt lite frukost som är det samma som igår lite gröt men hade färska blåbär i mums.

11.00 hade jag bestämt en tid att träffa en vän till mig på tog vagnen och gick tio i elva så jag skulle vara i tid vi gick inte så länge tillsammans mest shopade gjorde vi vi var inne på kaphl och sen gick jag själv till Ica då min vän mådde inte som hon skulle. Efter ica var klockan 12.00 så jag tog en omväg hem i rask takt kändes jätte skönt och Ellenora fick sova en liten stund i rätt tid var hemma precis ett så det var en lagom tur...

Klockan kvart i två fixade jag en god sallad med tonfisk idag igen men inga ägg hade oliver sallad tomat gurka majs fetaost och färsk svamp vilket var toppengott och jag blev riktigt mätt nu sitter jag med en kopp kaffe och njuter av att vila mig lite.

Jag vet att man inte ska ta ut sig allt för mycket men enligt Anna skiper så gäller det att gå minst 15000-20000 steg om dagen och idag är jag bara upp än så länge i 6600 steg så jag kommer att avsluta min dag med en kvällspromenda ....

I kväll kommer min familj till mig och jag ska bjuda dem på middag och ja det ska bli past med köttfärs vet att det ej är så nyttigt men man behöver fettet med och det är viktigt att få i sig rätt mängd proteiner så att man orkar att röra sig mer om dagen...
Jag vet ju själv vad det är man ska göra och hur men jag har ingen som kan hålla mina fingrara från godiset eftersom man bor ensam men jag ska klara det jobbig just nu känner starkt för något gott just nu men nej ska inte och vill jag så har jag en massa god frukt som jag kan ta av....

Klockan 19.22 hemma igen 20.02
Fick joggat och gått i 45 min nu i kväll medans min dotter fick vila med sin mormor och moster så skönt så nu känner jag mig riktigt duktig njuter av en kopp kaffe och ser på tv innan jag ska in i duschen och sen vila mig lite det har jag förtjänat inget godis idag heller det går mer eller mindre åt rätt håll.... 10848 steg blev det slutligen använder stegräknaren ändast när jag är ute och går..

Tack för mig idag god natt!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0