Dag 1

I morgon startar jag min dag ett!!!
Jag är 167 cm !
väger ca 97 kg alltså min start vikt !
Midje mått 100 cm
höft 111 cm
lår 74 cm
över arm 36 cm

Mål vikt 63 kg

jag har ett ohälsosamt sjukligt beroende jag är MATMISSBRUKARE det är ett svårt missbruk att bli av med men jag e sjukt trött på att vara överviktig och vill göra ett försök att gå ner i vikt var i dag på aktiv och skulle ha startat på xtravagansa men det är omöjligt för mig ekonomiskt man var tvungen att binda sig i ett år....
Start avgift på 1050kr sen yttligare 1049 i tre månader där efter i 8 månader ca 599kr. sopperna kosta per vecka med fast det innebar en tränare träning på gym och i gruppen träffar osv.
men de priserna klarar jag aldrig blev besiken och ledsen såg fram emot att få hjälp...
Fast nu står man på egna ben och jag ska klara det ska även kontakta en läkare och få hjälp med mitt beroend hoppas de kan ge mig rätt hjälp så ni som känner igen er får gärna komentera och ge råd till mig..

ska göra mitt bästa på att blogga under tiden jag gör det.

Onsdag den 10 nov

Vakna kl 06.00 och tog på mig och sen gjorde jag Ellenora färdig med till att ut och gå. Innan jag gick tog jag ett glas av bränhults färskpressade juice för lite energi.
Starta gå kl 06.35 till 07.26 så skönt det var jag både gick o joggade så det känns verkligen att man rört sig.
Ellenora har dessutom sovit dåligt i natt och ja man var mör i kroppen men jag gav mig f*n på att göra det. Det är i allafall en början ser fram emot fortsättningen.

Nu sitter jag och min dotter och äter frukost
Gröt och ett glas sojamjölk till mig . Men Ellenora får också gröt mums.
Ska försöka uppdatera mig så ofta jag kan ..

Klockan är lite över halv tio och jag har tagit lite mellan mål det blev två plommon=0)
hoppas det fortsätter vara lika bra hela dagen suget finns men gör allt för att inte brytta en bra dag snart tid att gå en runda...

Sallad tonfisk kl 11.30
inget godis har jag ätit än usch börjar bli lite svårt nu men ska inte ge mig...

13.30 ute och gick en liten lagom runda med en vän.

middag kl 16.30
sallad med gurka soltorkadetomater oliver fetaost räddisor och till det två köttbitar av nöt (lövbiff)
det var väldigt gott

Promenad igen kl 18.30-20.10... Hade sällskap av en vän till mig så skönt kinderna är röda och granna och benen bränner ja magen har kommit igång vad mer kan man begära jo nu skulle det sitta fint med en god kopp kaffe och en frukt till det har ej bestämt vad det ska bli=0) och så klart måste man stretcha och slappa lite på soffan innan man ska sova en ny dag väntas i morgon kan inte säga att det har varit lätt men jag har klarat dag ett i allafall är lite stolt över mig själv...
Funderar på att skaffa en crosstrainer så Ellenora kan få sova lite också...

Kommentarer
Postat av: Åsa

Hej Elin!

Förstår hur du känner dig, inte lätt det här med mat och vikt. Har du prövat viktväcktarna? Finns ju även på nätet. Jag har på 1,5 månad gått ner 6 kg och då kan jag berätta att jag är riktigt sockerberoende, min stora last. Sen tror jag att man inte ska gå ut för hårt med träning för då tröttnar man. 1 timme om dagen till en början. Lycka till, håller alla mina tummar för dig

KRam

2010-11-11 @ 10:15:35
Postat av: Hej Åsa

Det var ju jätte bra gjort nä har inte prövat viktväktarna än tycker det är svår att väga och få rätt balans i mellan målen men ska ändå kolla in det inte fel och prova... Tack så mycket

kram

2010-11-11 @ 14:49:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0